reklama

Dobré správy pre študentov:Ako hľadať riešenia namiesto hašterenia?

Článok, v ktorom som upozornil na plánovaný príspevok pre Študentskú radu vysokých škôl z poplatku za študentské preukazy videlo takmer 60 tisíc ľudí. Napriek zvyku štandardných politikov prilievať olej do ohňa a „vyvaľovať sa“ v mediálnej pozornosti, ďalší článok v médiách na túto tému už neuvidíte. Prečo?

Písmo: A- | A+
Obrázok blogu

Zverejnenie informácií vyvolalo silné emócie. Hnev z toho, čo niektorí vnímali ako pokus o utajenie. No aj frustráciu a boj proti príspevku. Bez ohľadu na výšku príspevku bola mojou motiváciou ochrana vyššieho princípu. Ľudia si jednoducho nezaslúžia rozhodovanie spôsobom „o nás, bez nás“.


Na prvom stretnutí so študentmi, ktorí mi o príspevku povedali som sa spýtal, čo chcú dosiahnuť. „Potrebujeme niekoho, kto tieto informácie vynesie na svetlo sveta.“, odpovedali. Chápal som ich. Svetlo má totiž jednu úžasnú vlastnosť. Keď vec vidíme v dennom svetle, vidíme ju lepšie, môžeme o nej slobodne uvažovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Otvorenosť neznamená otvorený konflikt


Keď pracujete vo finančnej kontrole alebo v banke na oddelení, kde je vašou náplňou práce boj proti praniu špinavých peňazí, otvorenosť sa Vám dostane do krvi. To, že som za otvorenosť neznamená, že som za zbytočné konflikty. Také správanie prospieva politikom a nie nám.

Niektorí mi po článku hovorili: „Dobre robíš, pokračuj ďalej, útoč! Ja si naopak myslím, že pri riešení problémov je najdôležitejšia komunikácia. Ten, kto chce hľadať riešenia, nemôže kričať z jednej strany priepasti na druhú. Tak sa priepasť medzi stranami iba zväčšuje a jediné, čo príde z druhej strany je ozvena. Treba najprv získať pozornosť druhej strany a potom postaviť most.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Komunikácia nie je na škodu


Namiesto zverejnenia ďalšieho článku či tlačovky som oslovil priamo ŠRVŠ. Nasledovali dlhé a ťažké, no produktívne rokovania s jej predstaviteľmi. Vypočul som si ich názor na vec. Hájil som názor študentov, ktorí za mnou v dôvere prišli. Spoločne sme hľadali riešenie. Nebolo to ľahké, no kde je vôľa, riešenie je iba otázkou času. Uzavreli sme dohodu o tom, že študenti budú informovaní o každom ďalšom kroku ohľadne príspevku a tým pádom budú mať možnosť vyjadriť svoj názor. Názor študentov rešpektujem a rovnako som sa zaviazal podporiť celoeurópsku iniciatívu na zlepšenie vysokého školstva.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Budúcnosť je v rukách študentov


Nie som žiadnym pánom, aby som rozhodoval o osude študentov. Chcem im však poskytnúť šancu, aby mohli svoj osud držať vo vlastných rukách. Je na študentoch, či ho budú držať pevne alebo popustia opraty a ponechajú veci bežať bez kontroly. Verím, že pokiaľ im šancu dáme, využijú ju.


Šance študentom dáva napríklad projekt prípravy pre prax Aktivita zvyšuje úspech. Máme v ňom školy so skoro 70 tisíc študentmi. Príprava pre prax je bohužiaľ stále veľkou slabinou nášho školstva. No môžete mi veriť, keď Vám poviem, že na každého domaseda sa nájde jeden študent, ktorého stačí trošku postrčiť správnym smerom a má na to zmeniť kus sveta k lepšiemu. Preto vždy, keď môžem, prispejem svojou troškou dobrovoľníctva.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Vždy sa dá urobiť viac, tak poďme spolu na to!


Jedna lastovička leto nerobí. Preto som sa rozhodol použiť polovicu svojho budúceho platu europoslanca na projekty študentov a talentovaných ľudí na Slovensku. Ste zvedaví ako?

Lajknite moju stránku na facebooku a čoskoro sa dozviete!

Maroš Paulini

Maroš Paulini

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pracujem ako expert v kancelárií Rady pre štátnu službu.Venujem sa dohľadu nad princípmi štátnej služby a etike. Baví ma vzdelávanie, príprava odborných štúdií alebo hľadanie dobrej praxe na tieto témy.Dohľadu som sa venoval aj v minulom zamestnaní (NBS) a mám skúsenosti aj s finančným auditom (PwC), prípravou legislatívy (NR SR) či prácou pre európske inštitúcie (EP). Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu