reklama

Ďakujem Vám za všetko, magický Gabriel!

Včera opustil tento svet výnimočný muž - Kolumbijčan Gabriel García Márquez. Môjmu srdcu je ťažko. Ja viem, že želať si, aby niekto, kto si už zaslúžil nebo ostal v tomto svete z mäsa a kostí je strašne sebecké. Hanbím sa ako pes, no bol by som rád, keby ostal a ešte niečo napísal. Aspoň riadok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

Gabriel García Márquez nebol iba spisovateľom. On bol čarodejníkom,tvorcom magických príbehov. S perom namiesto čarovného prútika dokázal v mysli oživiť obrazy, ktoré nedokáže Hollywood ani s miliónovými výpravami. Jeho slová rozbúchali srdce tak, ako žiaden soundtrack či podprahová hudba z veľkofilmu.

Musím sa otvorene priznať. Som knihomil. Svoje nešťastné oči som si zničil tým, že som v detstve na tajnáša, pri svetle z pootvorených dverí, po večierke čítal Staré grécke báje a povesti. Túto nesmrteľnú normalizačnú knižku s echt naturálnymi ilustráciami nájdete asi v každej sčítanej domácnosti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V knižnici mám poličku slávy. Márquez tróni v jej strede, hneď vedľa historicky prvého slovenského vydania Dona Quijota, huncútov Ilfa a Petrova a Majstra a Markétky. Viď obrázok hore. Knižnica takto nie je usporiadaná náhodne. Má mi pripomínať sily mocnejšie ako som ja. Hoci to v dnešnom svete nie je najobľúbenejšia vlastnosť, má ma učiť pokore pred tým, čo ma presahuje. A že takých vecí vo svete je. Príroda je jednou z nich. To ako ju vedel podať Gabriel García Márquez, je neuveriteľné a zázračne skutočné zároveň. Džungľa. More. Zvieratá. Pudy. To všetko má v jeho príbehoch svoju silnú úlohu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Márquezovou inšpiráciou z detstva bolo rozprávanie rodinných povestí jeho babičky a príbehov dedka-plukovníka z kľukatej histórie juhoamerických občianskych vojen. Príbehmi silných postáv a ich rodín sú pretkané moje dve najobľúbenejšie knižky, ktoré napísal. Nobelovou cenou ocenených Sto rokov samoty a krutá no stále čarovná labutia pieseň diktátora - Jeseň patriarchu. Pri ich čítaní smiech striedal úžas nad priam neskutočne presne vystihnutými pravdami života. Neuveriteľné historky sú v jeho knižkách podané tak skutočne, že vzrušená myseľ ide opreteky a v predstavách sa mágia stáva realitou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Týmto by som rád majstrovi autorovi povedal svoje skromné, no o to úprimnejšie ďakujem. Ďakujem za pocit, že som v mysli mohol zakúsiť kúsok čarovnej reality. Ďakujem za krásnu životnú lekciu v tom, ako skutočné môže byť to, čomu veríme.

Maroš Paulini

Maroš Paulini

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pracujem ako expert v kancelárií Rady pre štátnu službu.Venujem sa dohľadu nad princípmi štátnej služby a etike. Baví ma vzdelávanie, príprava odborných štúdií alebo hľadanie dobrej praxe na tieto témy.Dohľadu som sa venoval aj v minulom zamestnaní (NBS) a mám skúsenosti aj s finančným auditom (PwC), prípravou legislatívy (NR SR) či prácou pre európske inštitúcie (EP). Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu